Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Matka Singaporeen

torstai 17. maaliskuuta 2011

Olipa taas reissu! Varattiin tosiaan tiistai-iltana liput keskiviikon yöbussiin Singaporeen. Lähtö oli Georgetownin Komtar-bussiasemalta kello 23.00 ja liput maksoi RM60 eli n. 15€. Jouduttiin siis koko päivä hengailemaan Georgetownin läheisyydessä. Hiffattiin kuluttaa aikaa menemällä leffaan kun teatteri löytyi läheisestä ostarista. Käytiin katsomassa animaatioleffa Rango, joka oli aivan älyttömän hyvä! Suosittelen! Parasta oli kuitenkin leffalippujen hinnat, 1,5€ per lippu! Leffateatterikin oli ihan Plevnan luokkaa, vaikka oltiin varauduttu sillä hinnalla istuun muovituoleissa :)
Prangin Mall                                                                                                                                                                  Kuva: Tuomas
Rango!!! Elokuvateatteri oli iso ja halpa! 1,5 € per nuppi!!!                                                                                   Kuva: Tuomas

Matkustaminen on täällä Aasiassa aina aikamoinen seikkailu! Bussilippuja ostettaessa, kysyttiin moneen kertaan, että meneehän tämä nyt suoraan Singaporeen, että meidän ei tarvitse vaihtaa missään. Menee menee, oli vastaus :) No jälleen kerran löydettiin itsemme jostain bussiasemalta uudet bussiliput kourassa, eikä mitään hajua mihin piti mennä tai missä edes oltiin! No tottakai päästiin sitten pienten kyselyjen jälkeen oikeaan bussiin, joka jätti meidät rajalla passintarkastuspisteeseen. Passintarkastuksen jälkeen jollain ihmeen kaupalla löydettiin samainen bussi, joka oli jo lähtemässä laiturilta kun löydettiin se. No samainen bussi sitten kiikutti meidät seuraavalle passintarkastuspisteelle, jonka jälkeen ei enää löydettykään meidän bussia! No hypättiin sitten johonkin bussiin ja toivottiin, että päästään sillä Singaporen keskustaan. Päätepysäkillä meillä ei ollut enää pienintäkään hajua missä oltiin! Hetkisen navigoinnin jälkeen päästiin taas kartalle ja löydettiin jopa suht "edullinen" (60 Singaporen dollaria yö) hotelli (Haising Hotel) bussiaseman vierestä.
Tässä ensimmäinen bussinvaihto, mitä EI pitänyt olla... :'D                                                                                     Kuva: Tuomas

Kolmas bussin vaihto, kuvassa "ZEN Emppu"                                                                                                         Kuva: Tuomas
Vähemmän ZENiä itseensä imenyt Tuomas :D                                                                                                           Kuva: Tuomas

Mitä taas jälleen kerran opimme matkustamisesta Aasiassa: Älä ota mitään itsestään selvyytenä, kysy ja tarkista mutta älä usko mitä matkan kestosta, vaihtojen määrästä ym sanotaan, vaan varaudu kaikkeen! Suosittelemme sellaista zeniläisen mielenrauhan löytämistä ennen mihinkään matkalle lähtöä ;)
Tuomas on varsinkin joutunut harjoittamaan tätä, sillä sillä on ehkä paskin säkä ikinä! Eilenkin se osti uuden repun hajonneen tilalle ja tänään kaikkien näiden bussisompailujen lomassa (räjähtämispisteen hetkellä) tajuttiin, että uusikin oli mennyt samasta kohdasta rikki mistä edellinenkin! Hetki meni taas syvään hengittäessä ;)
Tässä vaiheessa herra ZEN pakkasi kamansa ja muutti Ruotsiin! Voi per#%$&*!!!!                                           Kuva: Tuomas

Tunnisteet: , , , , , , , , , , ,

17. maaliskuuta 2011 klo 9.57 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Meinaaks toi Tuomas kasvattaa hiuksiaan koko reissun ajan??

17. maaliskuuta 2011 klo 14.25 , Blogger Emilia kirjoitti...

Ei :D se on vaan niin pihi ettei raski mennä parturiin ;)