Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

The Beach

keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

Maanantaiaamuna kello herätti meidät kuudelta. Teki mieli painaa torkkua, koska olin mennnyt nukkuun yhdeltä ja Tuomas kahdelta. Oltiin jo sunnuntai-iltana viety meidän rinkat Teemun luokse säilöön, joten pakattavaa oli vain yhden yön kamat. Käytiin suihkussa ja lähdettiin kävelemään kohti "kotibaaria", josta matka jatkui minibussilla kohti Phuketin satamaa ja Phi Phi saaria. Satamasta meidät ohjattiin laivaan, joka vei meidät saarelle 70 minuutissa. Oltiin "kotibaarín" omistajalta varattu yhden yön retki saarelle, sisältäen kuljetukset satamaan, laivamatkat sekä majoituksen. Perille päästyämme kaikilla oli pieni ärripurri ja pikku jutut alkoi kiristään; kukaan ei ollut meitä vastassa vaikka piti, huoneessa oleva kolmas sänky oli retkisänky vaikka piti olla kunnollinen ja vieressä olevalla rannalla ei todellakaan voinut ottaa aurinkoa. No, käytiin sitten hakemassa hampparit ja elämä taas hymyili! "Kunnollinen kuositus on Madventuresien suositus" pitää niin paikkansa, sokerivajareissa ei jaksa reissata!

Saavuttiin siis noin puol yhdentoista maissa Phi Phi:lle ja oltiin "kotibaarin" omistajalta kuultu, että resortilta järjestetään päivän venematkoja lähisaarille snorklaileen. Otettiinkin sitten sellainen meidän Rimlay Resortilta ja lähtö oli 11.30. Tuli vähän kiire, mutta onneksi ehdittiin! Oltiin taas vähän skeptisiä retken suhteen, varsinkin kun hinta koko päivän retkelle oli vain 500 bahtia per henkilö! Oltiin kuitenkin reissuun enemmän kuin tyytyväisiä! Pysähdyttiin viidelle upealle snorklauspaikalle ja loppuhuipennuksena käytiin Maya Bayn mahtavissa maisemissa, jossa The Beach -leffa on kuvattu! Olin aivan häkeltynyt, vaikka olikin laskuveden aika, eikä ranta ollut läheskään niin upean näköinen kuin nousuveden aikaan.
Sokerina pohjalla aurinko värjäsi koko taivaan vaaleanpunaiseksi veneen lähestyessä Phi Phi:n saarta.

Veneretken jälkeen oltiin kaikki aivan puhki ja nälkäkin oli todella kova. Haettiin taas välipalahampparit, suihkuteltiin merivedet ja lähdettiin tutkimaan ympäristöä. Tultiin siihen tulokseen, että paikka on aikamoinen turistirysä, mutta jotenkin todella viehättävä. Käytiin raflassa syömässä ja päätettiin kokeilla vastapäisen pubin ämpäreitä, jotka olivat Full Moonin takia tarjouksessa kolme yhden illalla. Näistä virkistyneinä jatkettiin rannalla sijaitseviin Slinky baarin Full Moon Partyihin, joista lähdettiin nukkumaan vasta kun musiikki loppui. Haettiin vielä yöpalaksi pizzaslaissit, jotka olivat ihan tajuttoman hyviä!

Aamulla herättiin Rimlayn aamupalalle, jonka jälkeen jouduttiin ottamaan vielä vähän lepiä ennen Phuketiin paluuta. Juttu oli tässä vaiheessa jo niin väsynyttä, että nauroin aivan mahakipeenä vessajutuille, perusreissupuheenaiheille :D
Paluumatka otettiin arskaa laivan yläkannella auringon paistaessa kirkkaalta taivaalta. Phuketissa meitä odotti vielä Teemun valmistama lasagne, jonka jälkeen meitsi oli niin poikki, että nukkumatti kävi hakemassa jo kello kahdeksan. Aivan mahtava reissu!

21. huhtikuuta 2011 klo 13.54 , Blogger Paula kirjoitti...

Hey! I´m Paula! Great photos! And you look so great! very nice tanning! I´m jelous! I saw the video "from bangkok to koh tao" and I liked it very much! I can´t understand a word in the blog, ahahaha... but I´m sure it is very interesting and funny like you were while we were waiting for the boat to Koh Tao. We are wishing to meet you in Spain and show you a litlle bit our cities!

PS: I have no idea what to complete about "Kommentti nimellä" what´s the meaning?? ahahah anyone!!